Jak wybrać drukarnię koszulek?
Jak wybrać drukarnię koszulek – zwróć uwagę na te 7 rzeczy
Świadomość konsumentów praktycznie w każdej branży rośnie z roku na rok. Nie inaczej jest w przypadku mody. Coraz więcej osób decyduje się na samodzielne zaprojektowanie koszulki z nadrukiem. Zatem jak wybrać drukarnię koszulek, by być zadowolonym?
1. Wielkość zamówienia
Większość drukarni wykonuje bez problemu nadruki już od jednej sztuki. Wyjątkiem są drukarnie nastawione wyłącznie na sitodruk. Ta technika nadruku nie nadaje się do pojedynczych zamówień. Jeśli potrzebujesz minimum 30 sztuk identycznych koszulek, to warto rozważyć sitodruk. W przeciwnym wypadku nawet o tym nie myśl. Nawet jeśli znajdzie się ktoś, kto zrobi 2 czy 3 koszulki sitodrukiem, to cena Cię przerazi 😉
2. Rodzaj koszulek
Czyli tak zwana baza. Każda drukarnia ma swoje preferowane modele koszulek. Jeśli nie widzisz na stronie takiej informacji, to dopytaj na jakiej koszulce będzie wykonany nadruk. Marki, które można bez obaw zamawiać to SOL’S, JHK (za wyjątkiem modelu 150 Standard), James&Nicholson, B&C czy Adler. Radzimy unikać koszulek Fruit of the Loom, za wyjątkiem modelu Premium. Inne popularne marki to Stedman oraz Gildan. W ich przypadku jakość koszulek bardzo się różni w zależności od modelu. Radzimy sprawdzić jaka jest gramatura materiału. Nie da Ci to 100% pewności co do jakości koszulki, ale będzie pewną wskazówką.
3. Dostępne techniki druku
Jeśli chcesz zamówić jedną koszulkę z nadrukiem, to firma musi w ofercie posiadać druk DTG. Jest to podstawowa technika wykonywania nadruków na bawełnianej odzieży. Dobrze, by drukarnia dysponowała też innymi technologiami jak folia flex, DTF czy sublimacja. Jest to o tyle istotne, że nie zawsze DTG jest najlepszym rozwiązaniem. Drukarnia dysponująca różnymi technikami nadruku dobierze najlepsze rozwiązanie biorąc pod uwagę charakter nadruku (wielkość, ilość drobnych elementów) oraz rodzaj odzieży (100% bawełny, bawełna z domieszkami)
4. Sprzęt
Nie bój się zapytać, na czym będzie drukowana Twoja koszulka. Prawda jest taka, że drukarnie z dobrym parkiem maszynowym lubią się nim chwalić. Epson, Brother czy Kornit to liderzy w zakresie druku na odzieży i gwarancja estetycznego wyglądu i dużej trwałości nadruku. Uważaj na firmy, które drukują na „bazie Epsona”. Są to maszyny, które do druku używają głowic przeznaczonych do druku na papierze. Wymusza to stosowanie mniej gęstych, a co za tym idzie mniej trwałych farb. Użycie w takiej głowicy standardowej farby do odzieży spowodowałoby jej natychmiastowe uszkodzenie. Dlatego idzie się na kompromis.
5. Kreator nadruków
Jeśli drukarnia nie posiada wygodnego kreatora nadruków, to realizacja zamówienie przeciągnie się w czasie (bo będziesz czekać na wizualizację koszulki i ewentualne poprawki) albo nie będziesz mieć całkowitego wpływu na wygląd koszulki z nadrukiem (bo drukarnia zrobi nadruk po swojemu). Dlatego łatwy w obsłudze kreator nadruków to podstawa przy małych zamówieniach.
6. Baza gotowych wzorów
Nie jest to najważniejsza rzecz, ale potrafi bardzo ułatwić życie. Jeśli potrzebujesz emotki czy prostego kształtu (np. gwiazdka) to dobrze mieć to łatwo dostępne zamiast szukać w internecie. Jeśli zamawiasz koszulkę na prezent, to możesz nie mieć pomysłu lub umiejętności na stworzenie unikalnego wzoru. Tu przyda się z kolei baza rozbudowanych grafik.
7. Czas realizacji
Koszulka z własnym nadrukiem to nie produkt, które bierzemy z półki, pakujemy i wysyłamy tego samego dnia. Spersonalizowana koszulka wymaga zaangażowania grafika, magazyniera i drukarza. Dlatego to musi trwać. Realny termin wysyłki zamówienie w normalnym okresie (nie-świątecznym) to 2-3 dni robocze. Najlepszym sposobem na potwierdzenie szybkości drukarni jest sprawdzenie opinii w Google lub na Facebooku. Obecnie klienci są bardzo uczuleni na punkcie terminów realizacji i chętnie zarówno chwalą jak i krytykują firmy za ten aspekt.
Jak wybrać drukarnię koszulek – podsumowanie
Przedstawiliśmy siedem, naszym zdaniem, kluczowych rzeczy przy wyborze drukarni koszulek. Jeśli jakiejś informacji nie ma na stronie drukarni, nie bój się dopytać. Pamiętaj, że lepiej raz wybrać dobrą drukarnie i korzystać z niej, kiedy zajdzie potrzeba niż za każdym razem ryzykować niepewny zakup.
Ewelina, pomysłodawczyni i współzałożycielka T-shirt Gallery. Wie prawie wszystko o materiałach, technikach druku i szyciu.
Prywatnie zafascynowana ajurwedą i zdrowym stylem życia.