Ile kosztuje kubek z własnym nadrukiem?

Kubek z własnym nadrukiem to jeden najpopularniejszych spersonalizowanych gadżetów. Świetnie sprawdzi się jako drobny upominek, a także jako element działań marketingowych. Zastanawiasz się ile kosztuje kubek z własnym nadrukiem? W tym artykule wyjaśnię, ile trzeba wydać za kubek według własnego pomysłu oraz co wpływa na cenę. Piszę te słowa pod koniec lutego 2023. Jeśli czytasz to później, to podane w artykule ceny mogą być wyższe, ale czynniki i zależności wpływające na końcową cenę zawsze będą aktualne.
Rodzaj kubka to główny czynnik, który decyduje o tym ile kosztuje kubek z własnym nadrukiem
Kubków do nadruku jest mnóstwo. Zwykłe białe, z kolorowymi uszkami i wnętrzami, latte, magiczne, plastikowe, metalowe, z brokatowym wykończeniem. I tak dalej… Wybór jest naprawdę ogromny. Skupię się na najpopularniejszych modelach.
Najtańsze są oczywiście klasyczne białe kubki wykonane z porcelany i o pojemności 330 ml. Są też najpopularniejsze ze względu na niewysoką cenę. Taki kubkek dobrej jakości to koszt około 30-35 zł. Oczywiście znajdziesz w wiadomym miejscu dużo tańsze kubki, ale musisz liczyć się z pewnymi ustępstwami w kwestii jakości. Więcej piszę o tym w dalszej części dotyczącej klasy kubków. O kilka złotych droższe są kubki o tej samej pojemności, ale z kolorowym uchem i/lub wnętrzem. Dopłata do takiego kubka nie powinna wynosić więcej niż 10 zł.

Kolejną grupą są kubki o zwiększonej pojemności. Zazwyczaj jest to 450 ml, ale trafiają się kubki 500 ml. Podobnie jak przy standardowych kubkach, tu też możesz wybierać pomiędzy całymi białymi kubkami i takimi z kolorowymi akcentami. Dopłata za większą pojemność nie powinna przekroczyć 10 zł.

Jeszcze droższe są zwężające się ku dołowi kubki latte. Szczególnie lubiane są przez kobiety. Cena za mały kubek latte (300 ml) to około 50 zł. Możesz zdecydować się na kubki latte o podwyższonej pojemności (500 ml) za dopłatą, które nie powinna być większa niż 10 zł.

Na samym końcu listy są kubki magiczne. W ramach przypomnienia, kubki magiczne normalnie są całe czarne. Po zalaniu ich gorącym płynem stają się białe i odsłaniają nadruk. Te kubki są zdecydowanie najdroższe. W zależności od rodzaju ceny wynoszą od 50 do ponad 70 zł. za magiczny kubek latte o pojemności 500 ml. Wysoka cena związana jest dużym kosztem zakupu czystego kubka magicznego oraz trudniejszym procesem nadruku. Magiczna warstwa na kubkach jest dość delikatna i wymaga ostrożności podczas nadruku. Pewnie nie jesteś świadomy tego, jak wygląda nadruk na kubkach. Myślę, że nie ma sensu wchodzić w duże szczegóły. Powiem, tylko że mnóstwo tam metalowych i ostrych krawędzi, które nie szkodzą zwykłym kubkom, ale mogą uszkodzić magiczna powłokę.

Klasa kubka
Każdy kubek ma określoną klasę jakości. Niestety, nie ma jednego wspólnego standardu, który pozwalałby jednoznacznie określić jakość kubka. Każdy producent używa swoich określeń, co tylko komplikuje sytuację. Mimo różnych określeń i klasyfikacji można określić ogólną tabelę jakości kubków. Na samym dole mamy kubki ekonomiczne, dalej najbardziej liczną klasę średnią oznaczaną często dodatkowymi symbolami od A do A++. Na szczycie tej listy są kubki premium oznaczane m.in. jako SuperGlaze lub JS Coating. Co to oznacza w praktyce? Po pierwsze, im wyższa klasa tym bardziej biały jest kubek. Po drugie, wyższa klasa to mniej mikrouszkodzeń w postaci drobnych dziurek w powierzchni kubka. Po trzecie, równość kubka co wpływa na jakość nadruku. Przykładając pionowo linijką do budżetowego kubka zauważysz, że nie jest on idealnie równy. W różnych miejsca będą robiły się małe szpary. Normalnie tego nie widać i nie przeszkadza to w codziennym korzystaniu z kubka. Ale ma to bardzo duże znaczenie przy nadruk. Im równiejszy jest kubek tym ostrzejszy wyjdzie nadruk. Podczas nadruku kubek jest mocno ściskany przez grzałkę. W miejscu nierówności docisk grzałki jest mniejszy, co skutkuje lekkim rozmyciem nadruku lub nieco jaśniejszymi kolorami. W praktyce kubki ze środkowej półki oznaczane jako A+ zapewniają dobrą jakość i pozwalają na uzyskanie wysokiej jakości nadruku. Czy zatem ma sens dopłacać do kubków premium? Pytanie podobne do tego czy jest sens dopłacać do koszulki premium. I jest to temat na inny artykuł.
Ilośc sztuk
Tu obowiązuje prosta zasada, im większy nakład tym taniej za sztukę. Kwestia wielkości rabatów w zależności od sztuk jest bardzo indywidualną kwestią. Każda firma ma swoje zasady w zakresie rabatowania. Dla jednych hurt zaczyna się od 30-40 sztuk, oni rabatują już przy 3 sztukach. U jednych można zawsze negocjować cenę, inni (jak my) mają sztywne zasady rabatowania. U nas zamówienie hurtowe zaczyna się od 5 sztuk, to wtedy pojawia się pierwszy poziom rabatowy w wysokości 7%.
Rodzaj nadruku
Na potrzeby tego artykułu napiszę tylko o nadruku sublimacyjnym, bo ten jest najpopularniejszy przy nakładach do 100 sztuk. Istnieją przemysłowe metody druku na kubkach jak sitodruk, ale dotyczą zamówień na kilkaset sztuk. Inne metody jak np. transfer z drukarek OKI czy kalkomania ceramiczna są stosowane w specyficznych sytuacjach i są mimo wszystko dość niszowymi metodami. Daletgo zajmiemy się wyłącznie sublimacją. Spora część firm stosuje dziwną praktykę polegającą na doliczaniu opłat za nadruk dwóch stron kubka lub za jeden duży nadruk naokoło całego kubka. Takie opłaty nie mają żadnego uzasadnienia. Czas produkcji kubka z nadrukiem z jednej lub dwóch stron jest taki sam. Różnice w kosztach są bardziej niż symboliczne bo to kilka groszy. Naprawdę nie przesadzam. Koszty farby w nadruku sublimacyjnym są zadziwiająco niskie. My w przypadku kubków stosujemy sztywną cenę niezależnie od wielkości nadruku. Jedynym wyjątkiem są kubki fullprint, bo te wymagają lepszej bazy, a porządny nadruk zajmuje więcej czasu.
Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje kubek z własnym nadrukiem i dlaczego właśnie tyle. Rodzaj kubka jest tym, co najbardziej determinuje końcową cenę. Drugi istotny parametr to wielkość zamówienia. Przestrzegam też przed nie do końca etycznymi zagrywkami niektórych firm, które żądają opłaty za nadruk z drugiej strony.

Ewelina, pomysłodawczyni i współzałożycielką T-shirt Gallery. Wie prawie wszystko o materiałach, technikach druku i szyciu.
Prywatnie zafascynowana ajurwedą i zdrowym stylem życia.